Cea mai mare parte a timpului nostru este petrecuta la birou. Fie ca vorbim de biroul de acasa, fie ca vorbim de cel de la locul de munca. Din moment ce petrecem atat de mult timp stand la el, este foarte important ca in jurul nostru sa avem suficient spatiu pentru a ne desfasura dar, in acelasi timp, sa avem si toate lucrurile necesare la indemana. Din aceste motive este important sa fim foarte atenti cand alegem articolele de birotica si papetarie necesare spatiului nostru.
Ce fel de articole de birotica si papetarie sunt necesare?
Atunci cand stam la birou, cel mai important este sa avem suficient spatiu pentru a ne simti confortabil. De aceea, este indicat sa nu aglomeram biroul cu multe articole inutile, ci sa-l mentinem cat mai aerisit si cu un aspect cat mai placut. Avem nevoie, bineinteles, de unele obiecte pe care le folosim mai des, precum pixurile, insa putem organiza cu mai multa atentie acest spatiu pentru a il fructifica la maxim.
Articole pentru organizarea spatiului
Asa cum spuneam, este indicat sa organizam cat mai bine spatiul pe care il avem la dispozitie, pentru a ne oferi o stare cat mai buna si a mari productivitatea. Articole precum bibliorafturile, dosarele, cutiile, suporturile de pixuri sau de hartie si chiar etichetele autocolante pot avea un rol deosebit in aceasta organizare. In loc sa lasam hartiile imprastiate pe birou, provocand astfel atat un disconfort vizual cat si o reducere a spatiului, putem sa le asezam in dosare sau in bibliorafturi. Organizandu-le astfel pe categorii, vom putea avea acces usor la ceea ce avem nevoie, iar spatiul va fi mult mai liber. De asemenea, toate pixurile, creioanele si markerele pot fi puse si ele in suporturi speciale de pixuri. Daca avem diverse obiecte pe birou pe care le utilizam mai rar, le putem pune in cutii etichetate, astfel ca daca vom avea nevoie ulterior de ele, vom stii unde sa le gasim.
Accesorii pentru birou
Dupa ce terminam de organizat spatiul, putem incepe sa cautam accesoriile necesare de care avem nevoie mai des. Un prim accesoriu destul de important este un cos de gunoi pentru birou. Se intampla de multe ori sa vrem sa aruncam o hartie sau un ambalaj, dar fara un cos de gunoi in apropiere acest lucru este incomod. De aceea, daca avem un cos de gunoi sub birou putem scapa cu usurinta de lucrurile de care nu avem nevoie. Un alt accesoriu esential pentru orice birou este un pix de calitate. Fie ca vrem sa luam notite, fie ca avem nevoie sa semnam anumite documente, un pix este intotdeauna util. Cand nu il folosim, il putem pune in suportul de pixuri de care mentionam mai devreme. Alte produse care nu sunt neaparat esentiale pentru birou dar care iti pot face viata mai usoara de multe ori sunt: capsatoarele, perforatoarele, poate chiar un calculator de birou (nu intotdeauna este la indemana sa calculam pe telefon), agrafe metalice. Toate aceste instrumente au un rol important atunci cand vine vorba de statul la birou.
In concluzie, daca vrem sa ne marim productivitatea si sa ne simtim cat mai bine atunci cand stam la birou, trebuie sa ne organizam cat mai bine spatiul de lucru. Putem face acest lucru prin achizitionarea articolelor de birotica si papetarie esentiale pentru noi.